Rea & Nyår

Det finns två ångestframkallande saker om året. Tyvärr råkar dessa ligga inom loppet av en vecka, mellandagsrean och nyår. Jag kan inte bestämma mig vilken som är värst. Har man en hejdundrandes tur (som man också tror man kommer ha varje år) så kan ju de båda bli succé, men som sagt, sån tur har man aldrig. Allt börjar på annandagjul då man ska packa in hela konkarongen i en bil och åka till ett redan överbelarmat köpcentrum. Ju fler desto bättre verkar vara slagordet alla kör på och köerna är enorma! Varje år gör man samma grundmisstag, man lämnar inte jackan i bilen. Vilken miss alltså!! Finns det något jobbigare att släpa på än en stor, tjock vinterjacka?! Iaf, när man väl har börjat sitt sökande efter the fynd så gäller det bara att riva tag i nå kläder som ligger i stora högar och hoppas att det är rätt storlek. Skulle det inte finnas i rätt storlek så är man ju inte den som är den så man försöker klämma på sig en tre storlekar för liten tröja och det är där depressionen kommer framkrypandes. Allt sitter tajt, är varmt och väldigt stressigt den dagen. Ofta lämnar man inte slagfältet med något annat än idiotiska impulsköp som inte är snygga hur mycket man är försöker.

Den andra ångestframkallande saken är som sagt nyår. Frågan är om mer behövs sägas. Vem ska man vara med? Vart ska man vara? Vilka får komma? USCH säger jag bara. Detta eviga sökande efter någonstans att tillbringa årets mest krävande kväll på är inte klokt. Alla får panik och är veliga. HATA!!

Det år har iallfall jag och Samuel blivit bjudna att fira i Örebro hos min kära syster!

Kommentarer
Postat av: Fader !

What a luck to have a sister ! HAPPY New Year Sofia !

2008-12-31 @ 13:46:55
Postat av: Matilda

jag sa faktiskt att vi skulle lämna jackorna, men ingen ville gå på min ide :P

2009-01-04 @ 00:28:39
URL: http://matildaborgenvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0