Vurpdagen

Igår var andra riktiga dagen i skidbacken, vilken upplevelse! Helt peppade anländer vi till VM6:an precis innan öppning, hoppar på våra åkdon och sätter oss till rätta i liften. Första åket går bra men det var ungefär allt för min del. Andra åket inleder jag med en rejält ful krasch efter ungefär hundra meter. Ida som kom efter skulle hjälpa mig upp men jag kunde helt enkelt inte sluta skratta! Efter ett litet tag fick jag iallafall på mig skidorna och så släppte vi på farten igen och det går kanske några sekunder innan jag upptäcker att jag verkligen inte har någon kontroll. Ni vet när man åker på massa lössnö med skakiga ben som inte orkar trycka emot och armarna med stavarna ut i luften i ett tappert försök att hålla någon slags balans (aka Spöket). Så återigen dyker jag ner i det vita landskapet. Denna gången skrattar vi tillsammans om inte ännu mer! Resten av dagen gick lite i samma stuk, men vadå, även spöketstylen tar man sig ner på ;)

På kvällen kom Linn, Elisabeth, Sofie och Per tillbaka till skolan så jag och gotland gick och mötte dom med tomtebloss! Även då ramlade jag, denna gång vek sig benen när vi sprang och den pinsamt fula vurpan tenderade att bli ett imponerande säldyk. Vad gör man inte för att glädja sina medmänniskor?!








Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är klart att man ska glädja sina medmänniskor =) Hoppas bara du har alla armar och ben i behåll!

2008-12-01 @ 23:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0