Julen i Carlingshuset!

Julen var soft. Det är väl en ganska bra sammanfattning. Har detta år gjort den fasansfulla upptäckten att julklapparna inte är det viktigaste utan faktiskt vilka man spenderar julen med. Frågan är om det är nu man kan kalla sig en tvättäkta vuxen. Fast det känner jag mig ju inte som så det kanske är lika bra att låta bli! Julstämningen kom iallafall, pga den nya upptäckten, inte förrns jag var hemma i köping, och hela familjen var samlad :)

Denne julafton var dock aningens stressigare än vanligt då maten drog ut nå så kolossalt på tiden och vi springandes med den obligatoriska jag-är-mätt-men-ändå-tar-jag-mig-ännu-en-ostmacka-mackan och glaset halvfullt med must försökte hinna ner till tvn lagom i tid till Kalle Anka. Efter tvtittandet, som mer har börjat användas som en tid att svara på alla god jul-sms, var det dags för mormors höjdpunkt; TOMTEN. Detta år i en rosa utstyrsel och utan luva men vad gör man, även tomten börjar bli modern. Bara att gilla läget! Mycket tjo och shim senare låg paketpapper och klappar i en salig röra på golvet och farfar gjorde tappra försök att skilja dessa åt. Tiden var sedan inne att leka med julklapparna. Moster och Johan tog nog mest vara på denna tid då de fått en rosa dator som får plats i handväskan resp. ett guitar hero 4 att drömma sig bort med.

Julevangeliet, gröt, godis, prat, tupplurar och massa andra saker senare åkte vi till kyrkan och avslutade hela julen spelade O helga natt (johan på trumpet och jag på piano). Kan det bli bättre?!

Kommentarer
Postat av: mamma

Nej, jag tror inte det =)

2008-12-27 @ 22:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0