Allt möjligt!

Mycket har hänt sen sist så jag tänkte skriva några av godbitarna!

Jag och Johannes har haft vår första Vasaloppsträning. Helt sjukt roligt var det: efter 500 meters åkande, en obligatorisk apelsinpaus och vurptävlning som Johannes vann med 5-2, så gav vi oss för dagen. Nu har vi alltså bara 8 mil, 9 km och 500 m kvar till vi klarar vasan, wiiiiiie !

Jag, halva zebrateamet och Linn från Bibelklassen åkte förra torsdagen på roadtrip till KÖPING!! Riktigt mysig helg. Vi åkte dit för att ha hand om ett café på ungdomshelgen ssom hölls i vår kyrka. Fredag-söndag var vi alltså helt slut efter ett ständigt jobbande i caféet men vi tog nya tag. Söndageftermiddag åt vi mat med hela familjen, störtskönt (!) och på kvällen åt vi först Kebab tillsammans med alla Köpingssköningar och sedan hyrdes en film som vi drog hem till Martin och kollade på. Måndagen var nog den mysigaste dagen. Då började vi med fika hos farmor och farfar, sen promenerade vi ner på stan, kollade runt och slutade på Waynes där vi blev fast i över en och en halv timma. Innan vi gick hem hann vi besöka två tygaffärer (till Johannes och Davids stora förtvivlan) och köpa massa tyg till mössorna som jag och Caroline håller på att sy. På kvällen åkte vi på Tobbe-i-en-annan-del-av-Köping-spaning. Lite besvikna lämnade vi sedan Nygård utan att ha sett skymten av honom men som tur var hade vi sett Linda Hammar så det dög ändå ganska bra. Måste även passa på att berätta att jag under min hemvistelse gjorde en gastroskopiundersökning. Det kan jag ärligt säga var det hemskaste jag gjort i hela mitt liv. USCH, finns inte ord att beskriva hur hemskt det var. Som tur var var denna undersökning i början av resan så man får försöka att tänka på det andra som verkligen var helhärligt!!

I Onsdags tog vi första åket i en backe med lift, Hamrebacken i Duved. Soft att äntligen få åka lite skidor. Dock kände jag mig som ett spöke som på ostadiga ben vinglade mig nerför den snöbetäckta backen med armarna och stavarna rakt ut i luften. På kvällen var det rea på Åre Skidsport så då blev det att jag impulsköpte ett lavinpaket för 2000 kr. Enligt Gabbe ska detta vara det bästa köpet i mitt liv, upp till bevis.

Igårkväll åkte jag med tjejerna i min klass hem till Matilda för en sleepover. Där var det hur mys som helst. Vi pratade. bad och hade det allmänt bäst. Kvällen avslutades med filmen Superstar, haha.

Idag är det bäst väder. Solen gnistrar i snön. Snart ska vi in til Åre och hämta ut våra liftkort, gratis. Fett nice!!!


Kommentarer
Postat av: Fader

Liebe Sofia ! Ich frohe mich das du es gut hat. Am montag fahre ich nach Stuttgart.Besten Grüssen !

2008-11-28 @ 18:48:04
Postat av: Jonas

ojoj.. vasan kommer bli en bagatell för dig fia :) Fia fixar biffen!! Kör hårt! Vill du ha pepp är det bara att ringa en signal! Jag står ju på din sida :) kör hårt kram

2008-11-30 @ 20:15:43
Postat av: jenW

Du är tillbaka på bloggen! Som jag har längtat :)

Låter som du har det redigt najs (förutom undersökningen då) men jag undrar vad ett lavinpaket för 2000 spänn innehåller? Kram!

2008-11-30 @ 21:35:01
Postat av: Sofia

Det innehåller en transceiver, en sond och en spade. Tydligen ska man åka runt med detta på sig helst hela tiden ;) Vi ska få lära oss allt på vår lavinkurs på onsdag!

2008-12-01 @ 08:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0