Liggvagn

Vilken underbar uppfinning alltså. Att kunna åka låångt samtidigt som man relativt skönt kan sova måste ju vara världens grej! Skulle åka upp igen igår kväll och det började med en liten väskfight som pappa gick ssegrande ut och konsekvenserna blev att jag var tvungen att reducera mitt väskantal från sex till tre (!) väskor (som tur var var Oskar som visat sig vara en riktig packkonung hos mig så han ingrep!). Väl nere på stationen träffade vi Kicki och wågen som skjutsade ner Jonas som skulle på samma tåg, lycka där! Fem minuter innan mitt tåg ska gå så kommer de tre kusinerna Borgenvik ut från ett annat tåg. Fem minuters tjo och shim senare var jag, Jonas och alla väskor ombord på tåget! I Västerås var det byte av tåg och när vi kom till Stockholm så skulle jag och Lukas försöka sammanstråla eftersom vi trodde vi var på samma tåg, men icke! Vi insåg att vi var i tågen bredvid varann och efter mycket körande och backande av tågen så satt dom ihop! Detta innebar att vi var på samma tåg och det som gjorde allt ännu bättre var att Lukas hade en hel liggvagn med 6 bäddar för sig själv, så jag joinade. Vilken skillnad! Från att sitta i en obekväm stol ihopträngd med massa andra fick man nu hur mycket space som hellst! ÄLSKA LIGGVAGN!

Nu är jag tillbaka på Hålland och det känns bra men man är lite småtrött! När jag skulle hämta posten möttes jag av Malins stora famn, när jag gick hem av Kristoffers. Innan det Emma och Carolines! När jag såg Jakob gå förbi fönstret kändes det verkligen som hemma och när han såg mig vände han och sprang hit, även biffen kom! Man blir så glad :)

Kommentarer
Postat av: Vater

Liebe Sofia ! Eine taschenfight ist immer gut bevor abreisen. Ich frohe mich dass du bald zu hause kommt. Herzlich willkommen !

2008-11-10 @ 21:20:41
Postat av: jenny W

ÅHhh!! DU har en blogg!! Nu blev ja glad!

2008-11-11 @ 22:54:36
Postat av: Jonas

Hej Fia, tack för den trevliga tågresan till västerås! skönt att du fick en liggvagn ändå.. blev lite smått orolig att du skulle sitta upp hela natten och försöka sova på ett proppat tåg! Hör av dig när snön kommer! du vet.. jag är ju smått förtjust i snö (se mitt inlägg om snö på jennys blogg) :) Fia for vasan! Kram!

2008-11-11 @ 22:59:07
Postat av: Sara

Du, jag ska åka tåg till Lule på fredag. 17 timmar utan liggvagn! :P ORKA säger jag. min rygg kommer pajja, men är man snål får mans kylla sig själv. haha.

2008-11-26 @ 18:03:22
URL: http://hjalmarssonsara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0