Varför kvinnor har det svårare än män att leva

Idag hade vi hand om mötet i Fillan.DG predikade (helt jättebra!) och jag, Jakob och Joel spelade till lovsången. Roligt att få göra något vettigt! Sedan tog vi oss en redig promenad hem. Så sjukt vackert att blicka ut över all snö och solen som gnistrar i den. Jag hade även ett väldigt trevligt sällskap bestående av först Rebecka, Samuel, Elin och Karin. Men efter ett tag drog dom andra iväg så kvar blev bara jag och Karin. Vi beslutade oss för att göra en lista över varför kvinnor har det svårare än män att leva:
Män..
..behöver inte ha strumbyxor.
..slipper köpa BH.
..slipper sminka sig.
..har inte mens.
..behöver inte föda barn.
..gör av med mindre shampoo.
..når oftast längre.
..är oftast starkare.
..tänker inte lika mycket över livet och hur dom ska vara.
..har oftast högre lön.
..slipper cykla med kjol.

Egentligen var det fler punkter men nu i skrivandets stund kommer jag inte riktigt ihåg alla. För att sammanfatta var det en trevlig promenad iallfall. När vi kom tillbaka till skolan urartade ett snöbollskrig och en ruta gick sönder i dörren till Jämte.

Nu på kvällen har vi i Zebra varit hos familjen Olsson och ätit mat. Mycket trevlig familj och vilket hus dom bodde i!!

Nu är det sova som gäller, igår blev det bara fem timmar så nu ska minsann vila. Ledig imorgon också så vi får se vad som händer!

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0