20 år

Imorse vaknade jag upp till en skönsjungande kör som stämt upp i "en sockerbagare", allas vår favoritfödelsedagslåt! Vilken överraskning alltså. Jag skämdes nästan när jag låg under täcket och hörde hur många som hade kommit, bara för att gratta mig. Haha. Tillsist vågade jag kolla upp och vad möter jag om inte massa vänner och en chokladtårta med 20 ljus på. Vi fikade och sedan droppade dom av en efter en med ursäkten att de skulle fixa iordning sig till backen. Jag klev även jag upp, strålande glad, och började göra mig iordning eftersom vi skulle på konsert i järpen klockan halv tio. Efter att ha sjungt spice girls, pratat på om allt möjligt och tyvärr inte hunnit äta frukost sprang jag ut mot davids bil. Ingen där, så jag väntade, och väntade. När klockan var kvart i tio insåg jag att david nog hade försovit sig så jag bestämmer mig för att ringa honom. Han svarar med världens morgonröst och undrar var jag är. När jag sedan berättar att jag står själv vid hans bil och att han försovit sig börjar han asgarva, jag fattar ingenting men efter ett tag får han ur sig; Sofia Carling, vet du inte vad klockan är??? Jo. klart jag visste det, kvart i tio och om han inte skulle snabba sig så skulle vi missa konserten. Men nej, då kommer avslöjandet, dom har ställt fram min klocka 4 timmar så egentligen är hon nu kvart i sex. Grundlurad vänder jag tillbaka till mitt hem där en liten Emma sitter och gapskrattar. Ett så fruktansvärt lyckat och genomroligt skämt!! Eftersom jag ändå var i farten och redan så pigg så passade jag på att baka bröd å så låg jag och Emma och kollade på 27 dresses med frukost på sängen och nybakat bröd, kanonmys! Kan fortfarnade inte förstå hur jag kunde gå på det så lätt men kul var det iaf!! Om en halvtimme ska jag väl försöka gå ner till DGs bil igen så får vi se om det är bättre timing denna gång!

Förstå förresten, jag är 20 år nu. Galet!!


Kommentarer
Postat av: mamma

Grattis älskade Sofia! Vilken morgon - den glömmer du nog inte i första taget!

2009-04-30 @ 10:30:50
Postat av: Anna

Vänner är bra att ha, heja!

GRATTIS och HURRA!! När du kommer hem så firar vi med att gå till systemet!! HAHAHA!

PUSS!

2009-04-30 @ 12:29:47
URL: http://annacarling.blogg.se/
Postat av: Sofia

skulle inte tro det va ;)

2009-04-30 @ 18:18:56
URL: http://sofiacarling.blogg.se/
Postat av: Fader !

Grattis Sofia ! Trodde inte du var så lättlurad,du vet "nu är jag i Stockholm" och liknande skämt. Det blir party party när du kommer hem !

2009-04-30 @ 18:23:19
Postat av: jenny

Haha, det var ju asroligt! Vilka sköna kompisar! Sockerbagarlåten, härligt! Jag hoppas jag grattade dig på din födelsedag, annars, grattis i förskräckligt efterskott! Kram jenny

2009-07-04 @ 18:06:14
URL: http://vardagsglimt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0