Städmani?!

Vad är det här med mammor, städning och kök egentligen? Så fort en moder kommer in i ett kök belarmat av disk, äckliga matrester och sopor som stått alldeles för länge är hennes första tanke; ajaj, detta måste vi göra något åt. Medan personen/personerna som står ansvariga och därmed skyldiga till det smutsiga köket har gått in i någon slags lokal dimma och ser inte alls att något behöver städas, för såhär brukar det ju se ut.

När min käre moder var hos mig på besök och fick syn på köket (som delas av 20 pers! Några väldigt mycket grisigare än oss andra) såg man att det bara kliade i hennes städarhänder men pga vissa pikar och påhopp av resterande familj höll hon ut och fick känna på hur det var att leva, äta mat och umgås i ett kök utan renlighet. Detta gick ju men vad jag kan tänka mig så var det en prövning. Idag var Oskars mamma på besök, gissa vilka jag hittade städandes i köket.. Väldigt komiskt fakitskt! Det är inte det att alla som bor i mitt hus är skithögar utan det är väldigt många som verkligen anstränger sig för att det ska se respektabelt ut. Felet ligger i att ett fåtal personer tror att ett kök är något av en alldeles egen slav/betjänt som vackert diskar undan all disk och torkar av alla matrester som de tycker om att sprida vitt och brett omkring sig. Sanningen ligger säkert i att dom haft för bra och snälla mammor!

Visst kan man ibland drabbas av en liten mamma-attack och få ett enormt sug efter att grundligt städa igenom hela köket, men det händer ju inte allt för ofta.. Det är nog bra att våra kära mödrar kommer och hjälper oss lite på traven ibland!

Kommentarer
Postat av: mamma

Det var jätteroligt att få komma och hälsa på dig! Men... köket är jag inte det minsta avundsjuk på! Det kliade rejält i fingrarna =)

2009-04-18 @ 21:44:48
Postat av: Fader

Hej Pia ! Det är lika bra att erkänna jag diskade två muggar och en tallrik som inte var våra när ni andra inte såg !

2009-04-19 @ 20:07:31
Postat av: tulda

sv: DOCK så har jag nytt rum :P så vi får fixa garderobsdörrarna där istället haha

2009-04-19 @ 21:20:26
URL: http://matildaborgenvik.blogg.se/
Postat av: Anna

Pappa!! Smygdiskar du när vi andra inte ser, är det de du erkänner nu?! det trodde jag inte om dig!!

Ska jag vara ärlig så putsade jag lite på spisen. skäms lite nu i efterhand...

2009-04-20 @ 18:49:23
URL: http://annacarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0