Morgan Pålsson - världsreporter



Morgan Pålsson - världens bästa film?! Kan vara den absolut roligaste film jag sett. Nu sitter jag återigen framför den för femte, sjätte eller kanske till och med sjunde gången.

Favoritcitat
- Det här är Morgan Pålsson, för Sveriges Televison, i Klamydia.

- Do you know Sweden? IKEA and ABBA. Voulez-vous....AHA.........AAAAAAHA.

- Robert, du är ju som värsta Steven Segal. Jag vill också skjuta!

-Här på Bathoms gator går ingen oberörd. Unga, gamla, fula och riktigt fula - alla påverkas det såklart. Men nått många inte tänker på, det är djuren. Jag befinner mig här med Cleopatra - tolv år gammal, kamel. Hur känner Cleopatra inför det som hänt? Hon säger inget, men hennes ögon vittnar om terror.

- Rooooooo Beeeeeeert!! (när han skjuter robert i foten)


- Suicide bomb. That´s what I call funny!

-Göm dig Robert, göm dig.


- Whh-whh-whhy do you have such long beards?


-
 Jag kände mig halv utan dig. Eller halv, kanske 60/40. 80/20 kanske.

al-Zowari: Where are your friends?
Morgan: I´m not gonna tell you.
al-Zowari: Siktar med pistolen.
Morgan: Åse is here and Robert is here.

Terrorman: Now, who wants to die first?
Morgan: Maybe Norway?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0