Inget går riktigt bra..

Som jag skrev i det senaste inlägget så är min mobil inte riktigt på topp. Igår skulle pappa försöka laga den och sprutade in något rengöringsmedel för elektroniska prylar som tydligen skulle kunna göra susen. Men icke. Det enda som hände var att knappsatsen såg ut som den hade blivit sprängd. Eller tänk er att mobilen är en ballong och pappas mirakel-el-medel gjorde så att ballongen blåstes upp. Svårt att förklara egentligen, skit samma! Pappa är iallafall snäll som försöker hjälpa till och laga den. Idag skulle han ta med en specialmejsel hem från jobbet så vem vet, min älskade följeslagare kanske går att ringa på innan dagen är slut!

Detta är ju trots allt bara en av alla grejer som går dåligt just nu. Min dator har pajat. Även där försöker pappa hjälpa till så mycket han bara kan! På denna kan vi däremot försöka se det positivt att den gick sönder nu, med 27 dagars marginal innan garantin går ut!

Mitt pannband som jag fått av Samuel är numera grått istället för vitt.

Jag är allergisk mot pollen så min käre moder är och handlar medicin!

Min bror har min nyckel någonstans i Spanien.

Nu ska vi dock inte deppa ihop utan försöka att se det positiva. Jag slipper prata i mobil, slipper spela massa dator, jag slipper se på bilderna jag tog på vårfesten, jag har fått en ny färg på pannbandet (grått blir säkerligen den nya färgen i vinter!), jag får nysa och klia i ögat hur mycket jag vill och slutligen, jag behöver aldrig lämna huset och cykla iväg på min cykel!!


Kommentarer
Postat av: matilda

sofia, jag älskar din optimistiska syn på livet :D "jag har fått en ny färg på pannbandet (grått blir säkerligen den nya färgen i vinter!), jag får nysa och klia i ögat hur mycket jag vill och slutligen, jag behöver aldrig lämna huset och cykla iväg på min cykel!!" sjuuuukt kul :D

2009-06-25 @ 18:27:25
URL: http://matildaborgenvik.devote.se
Postat av: Fader

Liebe Sofia ! Idag, denna stora dag har vi sparat 800 spänn genom att sitta och fibbla på din dator i ett par timmar. Vi har samtidigt fått hobbyrummet städat av bara farten. Inte illa !!!

2009-06-27 @ 11:20:13
Postat av: Anonym

Sofia! Det kunde ha varit värre.

Tack för en rolig kväll tillsammans med dig och resten av fam. Du förgyller verkligen tillvaron. Du vet väl om att du är värdefull:) Kram Kicki

2009-06-30 @ 19:27:06
Postat av: Anonym

Men Hallå! nu går det framåt =) datorn är lagad, nyckeln är hittade ( i DIN jackficka ;) ) , OCH en fågel viskade i mitt öra att grått är inne i vinter" weeeie! :D

2009-06-30 @ 21:01:20
Postat av: Malle

Den senaset kommentaren skrevs av mej. TRor inte de framgick så bra.. / Malin =)

2009-06-30 @ 21:03:34
Postat av: AC

Haha, Fia är det sant? Hittade du nyckeln i DIN ficka? =)

2009-07-02 @ 15:45:28
Postat av: Sofia

haha, jag måste pinsamt och ärligt nog erkänna att nyckel låg i min egna jackficka och min stackars bror som var anklagad hade tydligen ingenting med försvinnandet att göra, förlåt!

2009-07-06 @ 11:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0