Coffee to go..

Jag har ett minne av att jag och Isabelle när vi var lite yngre satt och diskuterade hur inne vi tyckte folk var som gick runt på stan med en kaffe i handen. Gärna någon ovanlig sort som man inte kunde uttala namnet på och verkligen inte hade någon aning om vad det var i den. Inne-graden höjdes ännu mer om man dessutom hade några shoppingpåsar på armen och var allmänt småstressad, precis som man är om man är en väldigt flashig person.

Minnet slog mig när jag var påväg hem från stan för någon vecka sedan och jag tänkte att jag måste testa köpa en sån där kaffe. (Nu råkade det vara så att affären jag gick förbi hade ett otroligt billigt pris samtidigt som jag var kaffesugen så jag tänkte, varför inte?) När jag gick in i affären kändes det bra. Inte för att jag är en flashig person utan för att jag äntligen skulle testa hur det kändes att gå med kassar och kaffe. Det blev dock inte alls som jag tänkt mig.

För det första så tog jag fel lock-storlek så när jag gående skulle försöka sätta på locket så gick det inte vilket resulterade i att jag senare råkade spilla på mig. Att gå med massa kassar på armen och väska på armen och att i andra armen hålla upp en kaffemugg är faktiskt väldigt tungt, iallafall efter några minuter. Att dricka medans man går är en faktiskt en konst som jag ärligt kan säga att jag inte ännu behärskar, vilket kan resultera i ännumera kaffefläckar på jackan. Detta gjorde att jag ar tvungen att sakta ner (läs stanna) varje gång jag skulle dricka. Efter ett tag så insåg jag att dom där flashiga människorna som verkligen klarar av att gå på stan, prata i mobilen, ha massa shoppingpåsar i händerna, dricka en café latte och samtidigt se väldigt avspända och oansträngda ut faktiskt innesitter en väldig konst. Det hyllar vi!


Kommentarer
Postat av: Fader

Dear Sofia ! Det där med att alltid vara flashig är nog jobbigare än man tror. Fortsätt att vara dej själv istället. DU ÄR DU OCH DU DUGER !!!!!

2009-11-04 @ 20:14:35
Postat av: Anna

Finns starbucks i Norge???

2009-11-05 @ 12:18:58
Postat av: Sofia

Haha, tur att du tycker det pappa :) Och anna, nope. Men det fanns ingen bra bild på deli de luca-kaffet!

2009-11-05 @ 22:35:07
URL: http://sofiacarling.blogg.se/
Postat av: kicki

Jag förstår inte varför man måste göra så många saker samtidigt. Kaffe ska man inta sittandes vid ett bord med en god kaka till, helst tillsammans med góa vänner. Var sak måste ju ha sin tid eller.......

Nej, Sofia bär hem dina kassar sätt på kaffet och bara njut, utan att spilla och utan att kanske frysa.

Kram, kram i höstmörkret

2009-11-06 @ 19:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0