Mitt nya jobb

Jag har börjat på ett nytt jobb. Som vanligt finns det två olika sidor att se på en sak ifrån så jag tänkte skriva ner båda! Läs den du vill eller varför inte båda?!

(Har du dåligt med tid/inte orkar läsa mycket men ändå vill förstå hur jag har det så rekomenderar jag den nedersta texten..)


Mitt jobb från den ljusa sidan:
Jag kan numera titulera mig som promotör för en reklambyrå och jobbar mot Redd Barna. Vi glider runt i nya v50 till olika mataffärer/köpcentrum där vi slår upp vårt stand och sedan är det bara att chilla och prata med folk om ABC-projektet som vi i Redd Barna just nu driver. Vi kan ta hur lång lunch som helst och vi behöver inte oroa oss för att inte ha något att göra om kvällarna eftersom vi ändå troligtvis kommer att jobba tills det är dags att sova och som tur är får vi hela 28 procent tillbaka för det vi lägger ut för bensin och mat när vi är ute. Har vi 9 salg i veckan får vi 500 NOK i bonus varje vecka. Har vi 35 salg får vi 4000 spänn. Ibland har man turen att få ta med sig bilen hem och kan då alltså glida till jobbet i bil, vilket är en underbar känsla!!

Mitt jobb från den mörka sidan:
Vilket skitjobb! Sanningen är att vi åker ut (ofta låångt bort, i torsdags körde jag uppåt 30 mil!) till köpcentrum/mataffärer och ska försöka få folk att bli stöttespiller till vårt ABC-projekt. Arbetstiderna är grymma, i torsdags 12,5 timmar, fredags 11 timmar och igår när det var lördag behövde vi bara jobba 9 timmar. Det tråkiga är att det inte är många som stannar. Man står och ska verka hur glad som helst och säga: Hei, får jeg spörra hvis du har hört om ABC-projektet som vi i Redd Barna har? Varpå svaret nästintill alltid blir: Jeg har ikke tiden nå... Medans dom halvspringer ifrån oss. Man känner sig även lite fjantig för man måste blanda in norska ord när man pratar för annars fattar dom inte vad man säger. Så det är norsk-svenska som gäller.
Man vet aldrig när man slutar och det blir ofta kallt eftersom man står still hela tiden och ofta nära en sketans dörr som öppnas hela tiden.
Redan andra dagen var jag hur nära som helst på att säga upp mig.

Sammanfattning: Hade jag inte fått köra bil så hade jag inte jobbat kvar.

Kommentarer
Postat av: Fader !

Dear Sofia ! Du kanske skulle satsa på taxibranschen igen. Då får du köra bil hela dagarna.

2009-11-08 @ 20:52:35
Postat av: kicki

Ja, jag vet ju vad jag tycker om t ex Telenor när dom står vid Big Inn.....

Nja, mat och café området låter bättre.

Lycka till i alla fall, det är bra att pröva olika yrken så man vet vilka man ska sortera bort i framtiden. Som busschaufför träffar du flera människor. Kram, kram hoppas du får en bra vecka.

2009-11-08 @ 22:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0