Köping

Helgen jag haft har varit underbar, alltså den förra helgen. Jag åkte hem till Köping och hängde med min kära familj. Det är konstigt när man märker hur otroligt mycket man saknat dom utan att ens knappt förstå det själv! I vilket fall så var det kanon att vara hemma. Många vänner hade, liksom jag, återvänt under just denna helg så mängden av träffande av folk var helt brutal. En dag som utmärkte sig lite extra var måndagen som jag tillbringade tillsammans med min bror. Vi hade bestämt att vi skulle umgås men inte vad vi skulle göra. Så på morgonen satte vi oss vi köksbordet och skulle hitta på något. Idéerna flödade och det slutade med att vi gjort upp en tävling som gick ut på att samla mat från 4 olika hushåll. Medans vi samlade mat skulle vi ta oss fram på minst 3 olika fordon och inte nog med det. Under hela tävlingen (tre sjukt roliga timmar) så fick man inte nudda marken! Vi var helt i gasen när vi bestämt allt och det enda som saknades var lag vi kunde tävla mot. Glada i hågen började vi ringa våra vänner och berätta regler och syfte men förgäves. INGEN, inte en endaste liten själ nappade på vår idé. När vi lagt på så tittade jag och Johan på varandra och nickade. Självklart skulle vi köra tävlingen ändå!

Vi började med att stapla oss ut till bilen med hjälp av en drickaback, en solstol och en pall. Inte-nudda-marken-leken är faktiskt svårare än man kan tro! Vi for ut med volvon till himmeta där vi fick en galet rolig tur på deras fyrhjuling. Där tog vi tacksamt emot kalkonbröst också. Sedan styrde vi mot och Kolsva där moppe och cross-åkning stod på schemat (vi inkasserade även 2 ägg & 1 tomat). Farfar gav bort potatis och Westerlunds, som jag tror tyckte vi var aningens skruvade i huvudet delade med sig av sitt ströbröd.
Vad blev det av detta då? Jo, panerat kalkonbröst och potatismos.
Efter dagen kan jag meddela att vi kände oss mer än nöjda över dagens insats och kunde med rätta avnjuta maten som vi lyckats samla!

Man får inte roligare än man gör sig!





     
På tisdagen var sara, jonas, matilda, mathias, jag och mallan i Örebro!


Kommentarer
Postat av: Fader !

Dear Sofia ! Grymt kul att ha dej hemma ! Vi han ju med både arbete, 100årsjubileer mm. Kalkonbröst och potatismos är inte fy skam heller.

2009-11-01 @ 21:20:21
Postat av: Ida

Den tävlingen lät ju sjuuukt kul! Jag hade gärna varit med, tävlingar med dig kan väl inte annat än bli bra. haha. Saknar dig, hoppas att du har det bra även om du får rensa lite avlopp då och då.. Kramar

2009-11-02 @ 22:48:28
URL: http://idacolvas.blogg.se/
Postat av: Mathilda

jag snodde dina bilder ;)

2009-11-04 @ 16:34:23
URL: http://borgenvik.blogg.se/
Postat av: Isabelle och My

Heeeey:) Nu myser vi i Uppsala! Vi gillar din blogg och vill också vara med på en sådan här tävling, i jul kanske? Vi saknar dig. Tusen pussar och kramar

2009-11-06 @ 23:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0