Jenny, I´m back :)

Oh tjena vad dagarna flyger fram. Man gör grejer hela tiden känns det som och bloggen är helt bortglömd. Eller okej inte bortglömd, jag har några gånger tänkt att detta ska jag skriva om, men så har jag aldrig hunnit få till det.. Nu får vi tacka Jenny som på ett fint sätt påpekade hur slö jag är på att skriva, haha!

En glad nyhet är iallafall att vi har skaffat oss internet här hemma. Dock är det en dånkel (hur nu det stavas? Förresten så undrar jag om ordet verkligen finns på riktigt eller om det är pappas fantasi som hittat på det för mobilt bredband via USB-porten. Jaja, ni förstår) så vi är fyra internetsugna personer som måste slåss om sin rätt till connection med den övriga världen. Före jobbsökning prioriteras såklart serier i stil med Skavlan, Idol (som dock inte går att se från utlandet längre....), elitserien (prioriterat av vissa) och såklart, allas vår roast på berns!

Nu lyckades jag dock snika åt mig ett mastodont-pass framför datorn eftersom en jobbar, en sätter upp duschdraperi, som jag införskaffat, och den tredje provisoriske familjemedlemen ligger och vilar sig.

Lite gobitar om vad som hänt är:
Anna på besök :)
Häng med Samira.
Josefinas 20årsfest.
IKEA-besök gånger 2.
Buzz junior med Samira, Chris, David och Calle!
Lååångpromenad.
Förfärliga omvägar eftersom vi inte riktigt hittar i staden än.
Kanelbullensdagbak och hembjudning av våra vänner här.
Den förste hembjudna norrmannen, som dessutom var riktigt trevlig! (sitter till vänster i soffan)
Ett mysigt café.
Filmkväll hos Calles kompis Anna. Där träffade vi ytterligare en underbar norre.
Endagssemester med DG till Sverige och Strömstad.
Inköp av gitarr som dessvärre var sönder så nu är den bytt och den nya befinner sig i Strömstad.
AnnSofi, Peter och Clara på besök.
Tur med picnic till Sognsvann, underbart fint.
Massa jobb!

               

Kommentarer
Postat av: Fader

Liebe Sofia ! Kul att se dej på banan igen. Jag har saknat din blogg.

2009-10-11 @ 10:00:13
Postat av: Anna

yeah! det var nice att hänga med dig i norway! MEN, inget idol? WHY???

2009-10-11 @ 13:02:18
Postat av: kickan

Så, nu kan man känna sig lugn ett tag, jag började undra om du hade glömt det svenska språket!!!!

Skönt att du är tillbaka. kram, kram

Wåven hälsar!

2009-10-13 @ 22:40:27
Postat av: jennyw

SOFIA!!! You're back and I love it!!!

2009-10-20 @ 23:15:06
URL: http://vardagsglimt.blogg.se/
Postat av: Ida

Nu e de nog bäst att du skriver lite igen, jag vill ju veta vad som händer i ditt liv. Å du, säg till DG att han måste klippa sig!! Ha de gott.

2009-10-25 @ 23:13:07
URL: http://idacolvas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0