Den försvunna skon

I måndags när jag och Linn var och tränade så hade jag två gympaskor på mig (konstigt, haha). Iallafall, när vi kom ut ur duschen så stod vid mitt skåp bara en högersko. Vad konstigt tänkte vi och började leta igenom hela omklädningsrummet (som förövrigt är sviinstort och rymmer typ 1 miljard damer med tillhörande väska), men förgäves. Lite snopet blev det när jag fick lämna gymmet barfota. Kan även passa på att berätta att Oslos gator är smutsiga, en liten parantes bara! Efter försvunnande har jag och Linn frågat varje dag efter en vänstersko men folk kollar bara konstigt på oss och skrattar, tills igår. Jag frågade ltie trött norskan som stod i kassan; har ni fått in någon vänstersko? Som de andra så började hon leta lite tafatt bakom disken och skulle precis till att neka när jag hör linn typ skrika; DÄÄÄR! och peka i ett av skrymslena bakom disken. Mycket riktigt, där stod han. Ensam och borttappad men ändå, han var min! Riktigt glada lämnade vi gymmet, jag och min vänstersko!

Imorgon kommer mamma och pappa hit, det ska bli riktigt nice. Linn har planerat utflykter vi ska göra så det är bara att hänga på! Vi ska även hämta en soffa. Det kommer bli bra, hittills har våra gäster fått sitta på golvert, kanske itne det roligaste men lite komiskt är det ändå!

Ja ja, nu ska jag snart bege mig hem igen (med båda mina gympaskor!!!) och ta reda på all mat jag fick efter jobbet idag. Helt kopiösa mängder med sallad, men jag tackade och tog emot!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0