Nyår i åre

Vi hade en plan. Att tillsammans ett gäng gamla hålländare och tre andra lösa skåningar åka upp till Åre för att bara åka skidor, prata och riktigt njuta av umgänget. Succé :)

I måndags kväll så kom Calle och Lukas hem till mig i Köping för att sova över och på tisdagmorgonen ta med mig upp till det stundande lägret. Och tilläggas bör att det egentligen inte var ett riktigt läger utan mer en semesterresa tillsammans med goda vänner men pga någonting så kändes det bra mycket roligare att säga läger än just semesterresa tillsammans med goda vänner, så nu vet ni!

I vilket fall så åkte vi upp så vi kom till Undersåker och Martins lägenhet (där vi skulle bo) på tisdagkvällen. Direkt så började turer och annat planeras och redan en timme efter ankomsten så var vi färdigpackade och satt i bilen påväg mot Trillevallen och en oförglömlig hajkning upp för fjället på längdskidor och hudar.
Onsdag, tordag, fredag, lördag, söndag och måndag såg ganska lika ut. Uppstigning alldeles för tidigt!, backe med extremt bra åk, värmestugshäng och på eftermiddagarna och kvällarna var alla trötta, glada och nöjda.

Många, många glimtar finns från lägret.

.. Vägbeskrivningen: upp för backe, ner för backe, vänster efter skogen och så andra vänster. Som jag blivit mobbad för den beskrivningen. SJälv personligen tycker jag den var idiotsäker.

.. Vildmarksstigen.

.. Härliga pratstunder i liftarna.

.. Skogen med det härliga pudret och sköna åkningen som jag lyckades dra med Erik, Anna, Jens och Rebecca i. Kan sammanfatta äventyret med att det inte blev som jag hade tänkt och denna sköna åkning byttes ut mot jobbigt pulsande i typ 1 meter pudersnö, en bäck som var tvungen att korsas och alldeles för tät skog som i vissa delar hade en mark som lutade uppåt. Det var tungt, extremt komiskt och vi kom bara 45 minuter sent till fikat!

.. Härliga off-pist åk som resulterade i många helhärliga vurpor och fastkörningar!!

.. Dödens drop som killarna råkade dra med oss i där citatet för lägret myntades. "Är det de här man lever för? Då vill jag inte leva"

.. Anna, 80 år som skulle försöka ta sig ner för ett brant skogsparti!

Och massa massa mer!

Vi har haft det så extremt härligt tillsammans. Sjukt kul att träffa gamla vänner, väldigt roligt att lära känna Eriks flickvän Anna, kompis Jens och kompis´s flickvän Malin.

          

SUCCÉ!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0